Ceny vývoje softwaru se mění s každým rokem. Na trhu se objevují stále nové a vylepšené technologie a firmy musí na tyto změny reagovat. Zároveň musí nastavit konkurence schopné ceny. Ceny tím pádem nekopírují pouze inflaci, ale i nové technologie s postupy. Může se tak stát, že ceny i v poměru s inflací spadnou. Důležitou roli hraje geografie. Internet umožňuje pracovat s kýmkoliv na světě. Velmi populární je tedy tzv. outsourcing práce z zemí 3. světa. Web, naprogramovaný v Indii může stát pětinu toho, co v Evropě a desetinu toho, co v USA.
Ceny si ukážeme na příkladu jednostránkového webu s kompletním vývojem. UX a UI design, copywriting a backend.
U levných webů jde většinou o studenta, který spíš zkouší možnosti, než aby skutečně tvořil přidanou hodnotu. Komunikace bývá složitá a výsledek nejistý.
U zlatého středu si dodavatel stojí za svoji službou. S trochou štěstí trefíte na mladou a dynamickou agenturu, která má chuť se posouvat, pracuje za příjemné ceny a záleží jim na vaši firmě.
Prémiové weby a prémiové ceny najdete u firem fungujících přes 10 let. Jedná se o profíky, se spoustou zkušeností, což je jednoznačné plus. Otázka je, jestli mají tyto firmy chuť posouvat se dopředu, jestli jim záleží na klientech a jestli nepřeplácíte.
Nikdo z nás nechce přeplácet. Ani my. Důležité je si říct, jestli je pro vás hlavní kvalita, nebo nízká cena. Většina webů v nejnižší cenové třídě jsou sice rychlé a levné na vývoj, ale nesou sebou spoustu problémů. Většina vývojářů pracuje pouze se zadáním, nezískají před vývojem data o vašich zákaznících a nepřizpůsobí jim UX design. Často nedotažený UI design, který bývá problém dotáhnout. Můžete se setkat s omezenou funkcionalitou. Složitý systém na údržbu. Nezabezpečený hosting. Většinu těchto webů je potřeba během 2 let kompletně předělávat.
Kvalitní práce za sebe platí sama. Pokud se do webu rozhodnete opravdu investovat peníze a vyberete si správnou externí firmu, z pravidla za sebe opravdu web zaplatí sám. Takovou máme zkušenost s našimi klienty. Vyvíjíme s důrazem na UX. Web stavíme pro vaše zákazníky s cílem zvýšit firmám poptávky a obrat. O většině ostatních firem platí, že weby v této cenovce jsou responzivní, promyšlené a většinou i jednoduše udržitelné.
Pokud potřebujete rychle nahodit aspoň nějaké údaje na web, zvolte nejnižší cenovou třídu. Ale počítejte s nutnou prací na webu a výměnou v průběhu 2-3 let.
Pokud chcete kvalitní řešení, které půjde ve vašem byznysu s vámi a ne proti vám, volte zlatý střed.
Pokud máte rozpočet na prémiové řešení a dává vám ekonomicky smysl, není důvod se neplácnout přes kapsu.