Je možné budovat sociální sítě od 0, bez investic (pro B2B byznysy)?

Historie sociálních sítí a proč je důležitá.

Je rok 2024. Sociální sít Instagram a Facebook jsou s námi už přes 13 let. Právě na tyto sítě se v tomto příspěvku zaměříme.🚀

Obě sítě vlastní společnost Meta Platforms. (Dříve Facebook). První větší boom zažily sítě v roce 2017. Přihlašovali se stovky tisíc lidí denně, počty sledujících rostly jako z vody. Zároveň prodával Instagram i Facebook levnou reklamu. Za pár stovek korun jste získali stovky až tisíce relevantních prokliků na vaši stránku, získali klidně desítky loajálních sledujících. To zní jako sen, ne?Situace se ale trochu změnila.

Situace se změnila.

Nyní za pár tisíc korun získáte desítky prokliků. Zároveň je stokrát těžší vytvořit si loajální vztah. Co to znamená?

2017: 500Kč do reklamy -> 50 loajálních sledujících.

2024: 5.000Kč do reklamy -> 20 loajálních sledujících.

No, a když do reklam neinvestujete nic? Používáte organický přístup (bez placených reklam) a sázíte na poctivý obsah a předávání hodnoty? Budete se snažit dlouho. Hoooodně dlouho.

2 příspěvky týdně vás organicky dostanou možná na 100 sledujících po 1 roce.

Když podpoříte příspěvky placenou kampaní, např. 4.000Kč/měsíc, získáte 100 sledujících už po 2 měsících.

Pozor❗️ Pokud se vám zdá, že dát vyšší tisíce Kč za 100 sledujících je pálení peněz, nezapomeňte že se jedná o B2B klientelu. Budeme naprosto upřímní: podpořit kampaň podobným rozpočtem se vám vyplatí daleko víc, než tvořit celý rok velké množství příspěvků.

Sledujte nás na sockách

Jak situaci řešit?

Kombinovat tvorbu hodnotných příspěvků s placenou propagací. Propagace nemusí jet celoročně, nemusí stát 20.000Kč měsíčně. Na druhou stranu, možnost reklamy, zvlášť pro profily, které teprve začínají je to od Mety v podstatě neodmítnutelná nabídka.

Pokud se naučíte reklamy testovat, analyzovat a zdokonalovat, můžete i v roce 2024 získat za pěkný peníze fakt pěkný výsledek. Nebude to sice jako v roce 2017, ale rozhodně se vám to vyplatí.

3 tipy na začátek:

  • Testujte, testujte a testujte. Od maličkostí jako velikost tlačítka na příběhu, po věci jako styl grafického zpracování.
  • Nebojte se experimentovat: Nezkusíte, nevíte. Nedávno se nám povedlo v jednom příběhu na Instagramu posbírat 3 přímé zájemce o produkt, v hodnotě 3-4 miliónů korun. Kdybychom s příběhem neexperimentovali, nemělo by se co povést.
  • Nespěchejte: Sociální sítě nejsou "zkusím to na 2 týdny a uvidím". Je to dlouhý proces.

Sečteno a podtrženo.

Sociální sítě a jejich algoritmy se každým dnem posouvají. Reklamy každým dnem zdražují. Sociální sítě i přes to mohou být stále dobrou volnou pro B2B byznysy. Jenom je potřeba vědět, jak s nimi pracovat. Zvolit interní, nebo externí tým? Kteoru sociální síť zvolit? Video, nebo statický obsah? Na tyto otázky vám odpovíme v dalších článcích.

Sledujte nás na sockách

Máte ohledně článku dotaz?

Proberme to. Zdarma.

Odesláno.
Něco se nepovedlo. Zkuste to znovu, nebo použijte přímý kontakt.

Další články.

Jdete svým webem uživatelům skutečně naproti, nebo v to jen doufáte?

UX tvoří rozdíl mezi webem, na kterém se uživatelé cítí dobře a mezí webem, z kterého raději odcházejí.

Webflow šetří čas i peníze.

Proč v roce 2024 čím dál tím víc firem volí low-code software a proč byste si ho neměli nechat utéct? V čem pro vás může mít výhody v řádech stovek tisíc korun?