Případovou studii pro vás připravujeme.

Začátek spolupráce

V prosinci 2023 otevírá v Novém Městě na Moravě nové fitness centrum. Fitko už má založený profil na sociálních sítích, kde probíhá propagace. Nyní potřebuje web. Majitel se na nás obrátil s prosbou o rychle zhotovený, kvalitní a moderní web. Zvolili jsme metodu MVP (Minimal viable product) Během večera jsme přišli s návrhem a během dalších 7 dnů web zrealizovali. Návrh byl následující: Jednostránkový web, napojený na CMS systém pro budoucí vývoj webu. Nejdůležitější bylo implementovat ceník, fotogalerii a zaměřit se na UX.

Tip:

Kdy využít MVP při vývoji?

  • Pokud potřebujete dostat na trh produkt rychle a efektivně, bez zbytečných, nadbytečných nákladu.
  • Pokud stavíte zájmy vašich uživatelů na první místo.
  • Pokud chcete platit pouze za funkce, které uživatelé potřebují.

V praxi zvládnete rychleji a levněji vytvořit web, nebo webovou aplikaci. Zároveň je jednodušší testovat a zdokonalovat.

Pozor! MVP se nehodí pro každý web!

Postup

Zpracovali jsme si marketingovou strategii a persónu průměrných návštěvínků webu. Z čehož jsme pochopili i customer journey. Začali jsme wireframovat. Návrh byl jednoduchý: Landing page na které jsou nejdůležitější údaje. Content sekce ukazující výhody, přechod do fotogalerie. Rekapitulace výhod. Rekapitulace je skvělý nástroj na získání pozornosti a "vepsání" se návštěvníkovi do hlavy. Jen pozor na duplicity. Těm jsme se vyvarovali. Ceník, strukturovaný do dvou částí a kontakt.

V tuhle chvíli jsme měli wireframe, ale kompletní UI design byl třeba doplnit. Výběr barev a tvarů nebyl složitý, skoro až intuitivní.

Pak začal vývoj. Ten šel hezky od ruky, vzhledem k našim osvědčeným postupům. Téměř hotový web jsme vybavili animacemi, efekty, dále jsme ho optimalizovali, testovali,.. Prostě vše co je třeba.

MVP na maximum:

  • Přidali jsme funkcionalitu trenérů. Vytvořili jsme CMS strukturu, podporující jednoduché nahrání, propojili s novou stránkou. Na stránku jsme umístili odkazující sekci na homepage a bylo hotovo. Protože šlo o rozhodnutí na základě researche, bylo přidání více než úspěšné.
  • Přidali jsme kruhové tréninky. Podobným způsobem jako trenéry. Tady byla datová struktura i její UI promítnutí trochu složitější, nicméně nešlo o nezvládnutelný úkol.

Každé rozhodnutí na webu dělejte na základě marketingové a UX research! Jednoduchý způsob je dotázání se zákazníků, nebo A/B testování,

Na co nezapomeňte!

  • SEO. Alespoň základ je nutný. Základ stačil i u fitka. Nastavení veškerých meta tagů.
  • Optimalizace. Web nesmí být pomalý. U fitka se nám povedlo dostat na 95%+ u rychlosti na mobile verzi. Jak toho docílit? Pozor na API různých externích programů a plug-iny. Minimalizujte HTML, CSS a Javascirpt soubory.
  • Chybové hlášení. Špatně nastavený nadpis, H2 místo H3, zapomenutý alt text, a tak dál. Tohle vše vás může z hlediska SEO zradit.
  • Připravit návštěvníky na spuštění. Trochu kontroverzní bod. Každopádně pokud už máte jistý počet sledujících a web stavíte jako magnet na poptávky, je dobrý nápad naladit na to své sledující, ty na web poslat a čekat až se poptávky a prodeje poženou. Samozřejmě tomu musí být web uzpůsobený...

Marketing

V dubnu přišlo fitko se super nápadem na kampaň/akci. Akci bylo potřeba dotáhnout do finishe. Důležité bylo promyslet koncept, hlavně aby mohl být škálovatelný a zároveň měl pro fitko vysokou marži. Téma bylo jasné: Léto a postava do plavek. Zvolili jsme tedy odpovídající copywriting a výzvy k akci. Zároveň jsme strategicky umístili akci na web, kde se zase ukázala výhoda systému který používáme -> umožňuje dělat úpravy na webu v řádu minut, ne hodin.

No a výsledek? Návratnost 2 000%.

Vize do budoucna

Nyní pokračujeme v cestě marketingu. Celý byznys model fitka je nesmírně zajímavý a otvírá spousty možností. Nezapomínáme ale na web. Nové nápady a možnosti přicházejí každým dnem.

Co si můžete z případové studie odnést vy?

  • MVP může být skvělá metoda agilního vývoje, kterou dává u jistého typu webů smysl uplatnit.
  • Dbejte na UX. Je to prostě základ. Vytvoření marketingových persón, udělání researche a další nezbytné úkony se zdají jako otrava. Ale věřte nám, váš web a zákazníci vam poděkují.
  • Zkuste implementovat rekapitulaci důležitých faktů. Vždy v trochu jiném grafickém a textovém podání.

Pár slov majitele

“Děkuju za tvorbu webu 👍 Za mě můžu doporučit dál. Tvorba webu proběhla rychle i když byl omezený čas na tvorbu, tak vše je podle mých představ. Komunikace rychlá a ochota taky super.”

Lukáš Bláha

Sledujte nás na sockách

Máte ohledně projektu dotaz?

Proberme to. Nezávazně a zdarma.

Vaše zpráva se byla odeslána.
Do 48 hodin se vám náš tým ozve.
Něco se nepovedlo. Zkuste to znovu, nebo použijte přímý kontakt.